The Guardian

З пляцоўкі Вікіпедыя
Перайсці да: рух, знайсці
The Guardian
The Guardian.png
Tып

штодзённая газета

Фармат

берлінер


Уладальнік

Guardian Media Group

Рэдактар

Алан Расбрыджэр

Заснавана

1821, The Observer - 1791

Палітычная прыналежнасць

(лева)ліберальная

Кошт

£0.80 (панядзелак—пятніца)
£1.50 (субота)
£1.90 (нядзеля, The Observer)

Галоўны офіс

Kings Place, 90 York Way, London N1 9GU

Тыраж

256 283 [1]

ISSN

0261-3077


Сайт: www.guardian.co.uk

The Guardian - штодзённая газета у Вялікабрытаніі, заснаваная ў Манчэстэры ў 1821 годзе пад назвай The Manchester Guardian. У 1959 годзе змяніла назву на цяперашняе, а ў 1964 г. рэдакцыя пераехала ў Лондан. Нядзельны выпуск аформлены ў выглядзе газеты The Observer (стала часткай групы Guardian ў 1993 г.). Сайт газеты - самы наведвальны з сайтаў брытанскіх газет, прычым яго матэрыялы могуць адрознівацца ад матэрыялаў папяровага выдання.

Належыць групе кампаній Guardian Media Group

Па палітычных поглядах выданне адносяць да леваліберальных, лічыцца, што рэдакцыя пры гэтым складаецца ў дастаткова блізкіх адносінах з кіруючай Лейбарысцкай партыяй.

12 Верасень 2005 г. Брытанская газэта "Гардыян" (The Guardian) перайшла на паменшаны фармат - «берлінер». Газета стала на 6 сантыметраў вужэй і на 12 - карацей. Фармат «берлінер» падобны па знешнім выглядзе з таблоідны фарматам (А3), аднак крыху адрозніваецца ад яго па памерах. Змяніўся ў новай версіі «Гардыян" і шрыфт матэрыялаў, і лагатып. Новае напісанне назвы газеты зроблена белымі літарамі на фіялетавым фоне. На думку экспертаў па вывучэнні брытанскага медыя-рынку, «новы лагатып стаў больш падобным па дызайне на лагатыпы інтэрнэт-выданняў".

З 2006 года на памяншэнні фармат перайшлі і выдадзеных "Гардыян", і нядзельны штотыднёвік The Observer.

Галоўныя рэдактары[правіць | правіць зыходнік]

  • Джон Эдвард Тэйлар (1821-1844)
  • Джэрэмі Гарнет (1844-1861) (сумесна з Расэл Скот Тэйлар з 1847 па 1848)
  • Эдвард Тэйлар (1861-1872)
  • Чарльз Прэствіч Скот (1872-1929)
  • Тэд Скот (1929-1932)
  • Уільям Персіваль Крозье (1932-1944)
  • Альфрэд Паўэл Уодсварт (1944-1956)
  • Элестер Хізерінгтан (1956-1975)
  • Пітэр Прэстан (1975-1995)
  • Алан Расбріджэр (1995-цяперашні час)

Крытыка газеты ў прадузятасці[правіць | правіць зыходнік]

Па дадзеных брытанскай арганізацыі "Honest reporting», што ставіць сваёй мэтай збалансаванае асвятленне дзеянняў Ізраіля ў СМІ (на яе думку часта мае антыізраільскі ўхіл), і іншых крыніц, "Гардыян" вядомая сваім пастаянным «зрухам »у бок арабскага пункту гледжання [2].

Мянушка[правіць | правіць зыходнік]

Мянушка The Grauniad было дадзена газеце сатырычным часопісам Private Eye Яно было звязана з тым, што газета стала вельмі вядомая мноствам тыпаграфічных памылак, такіх як няправільнае напісанне ўласнага назвы The Gaurdian.[3] Дамен grauniad.co.uk зарэгістраваны на імя газеты і перанакіроўваюць ўсе запыты на яго на афіцыйны сайт газеты.

Самы першы выпуск The Guardian таксама утрымліваў шэраг памылак. Магчыма, найбольш заўважнай была абдрукоўка ў нататцы пра таргах, у якой слова "аўкцыён" (auction) было надрукавана ў выглядзе "atction".

Зноскі

  1. ABCs: National daily newspaper circulation June 2011 (англ.) . guardian.co.uk (15.07.2011). Архівавана з першакрыніцы 5 лютага 2012. Праверана 11 ліпеня 2011.
  2. * Guardian's One-Sided Analysis, HonestReporting, 1 November 2007 У той жа час і сама арганізацыя Honest reporting падвяргалася крытыцы Барбарай Матус за прадузятасць, аднабаковасць і фраз з кантэксту:
    Пры гэтым, сама Б. Матус памечаная ў выкарыстанні некарэктных даных з адпаведнымі з іх высновамі:
  3. ((citation|url = http://books.google.com/books?id=_oO5fWi6dikC&pg=PA26%7Cpages = 26-27 | title = Porcupine, Picayune, & Post: how newspapers get their names | author = Jim Bernhard))

Спасылкі[правіць | правіць зыходнік]