Беларусь 24

З пляцоўкі Вікіпедыя
(Пасля перасылкі з Беларусь-ТБ)
Jump to navigation Jump to search
«Беларусь 24»
Bel24tv.png
Краіна Беларусь
Дата пачатку вяшчання 1 лютага 2005
Заснавальнік Белтэлерадыёкампанія
Уладальнік Белтэлерадыёкампанія
Кіраўнікі Ялена Ладуцька
Сайт www.belarus24.by

«Беларусь 24» — кругласутачны дзяржаўны некамерцыйны спадарожнікавы тэлеканал, заснаваны Белтэлерадыёкампаніяй 1 лютага 2005 года дзля інфармацыйнай сувязі этнічных беларусаў з гістарычнай Радзімай. Вяшчанне ажыццяўляецца на беларускай і рускай мовах. Пры выкарыстанні спадарожнікавай антэны з канвертарам Ku-дыяпазону канал «Беларусь-ТБ» можна прыняць на лічбавы рэсівер са спадарожніка Express AM22 (53 гр. у.д.).

Мэтамі, пастаўленымі пры стварэнні тэлеканалу «Беларусь-ТБ», былі: пашырэнне беларускай інфармацыйнай прысутнасці на постсавецкай прасторы і ў свеце, прапаганда пазітыўнага іміджу і ўмацаванне аўтарытэту краіны на міжнароднай арэне.

Канал мае дамовы на рэтрансляцыю з 335 кабельнымі аператарамі ў 246 гарадах 12 дзяржаў свету. Сумарная аўдыторыя тэлеканалу па адзнаках галоўнага дырэктара галоўнай дырэкцыі «Беларусь-ТБ» складае каля 4,5 млн чалавек, у тым ліку каля 700 тыс. рускіх у 80 гарадах — Маскве, Санкт-Пецярбургу, Ноўгарадзе, Уладзіміры, Разані, Саратаве, Смаленску, Туле, Уфе, Іванаве і інш[1].

Перадачы[правіць | правіць зыходнік]

Спадарожнікі[правіць | правіць зыходнік]

Мінулае[правіць | правіць зыходнік]

У маі 2004 г. праграмы Першага нацыянальнага тэлеканала «БТ-міжнароднае» пачалі перадаваць праз спадарожнік(руск.) бел. «Інтэлсат 904», вобласць ахопа якога ўключала еўрапейскую частку Расіі[2]. У ліпені галоўным прадзюсарам стваранага міжнароднага тэлеканала «Беларусь-ТБ» прызначылі Віктара Маючага[3]. ада 1 лютага 2005 г. пасля выпрабавальнага вяшчання адбылося адкрыццё тэлеканала, які стаўся трэцім у складзе Белтэлерадыёкампаніі і першым у Беларусі міжнародным спадарожнікавым. 16 гадзінаў штосутачнага вяшчання складалі перадачы «БТ-1» i «Лад», мастацкія і дакументальныя фільмы «Беларусьфільма» i «Белвідэацэнтра». Тэлесігнал пашырыўся на Украіну і краіны Прыбалтыкі і дастаўляўся 1 мільёну кабельных(руск.) бел. абанентаў[4]. На 24 чэрвеня тэлеканал пашырыў вяшчанне да 17 гадзін на Азербайджан, Арменію, Грузію, Казахстан, Малдову, Нарвегію, Туркменістан, Узбекістан, Фінляндыю і Швецыю[5]. На 14 ліпеня вяшчанне тэлеканала распаўсюджвалася ўжо на 16 краін[6]. 1 жніўня вяшчанне пашырылася на Прыднястроўе[7]. На 18 лістапада вяшчанне тэлеканала вялося ў кабельных сетках(англ.) бел. 12 краінаў з ахопам амаль 5 мільёнаў гледачоў[8].

На пачатку красавіка 2006 г. урад Літвы спыніў вяшчанне тэлеканала кабельнымі аператарамі праз меркаваны распаўсюд дэзінфармацыі[9], аднак у кастрычніку вяшчанне аднавілі праз суд. 1 кастрычніка тэлеканал завёў уласны вэб-сайт www.belarus-tv.by. Найбольш сеціўных гледачоў тэлеканал займеў сярод амерыканцаў[10].

7 мая 2007 года пачалося вяшчанне праз спадарожнік «Экспрэс-АМ22(англ.) бел.»[11][12]. На 28 верасня 2007 г. тэлеканал меў 6 мільёнаў гледачоў у 381 кабельнай сетцы 13 дзяржаў[13].

На 26 студзеня 2008 г. тэлеканал меў 7 млн гледачоў[14]. З 28 сакавіка сыгнал тэлеканала пашырыўся на ЗША, Канаду, Мексіку, Гватэмалу, Пуэрта-Рыка, Кубу i Дамініканскую Рэспубліку праз дамоўленасць з кампаніяй «France Télécom(англ.) бел.» (Парыж) пасродкам спадарожніка «Galaxy 25(англ.) бел.» даччынага падраздзялення ў ЗША «GlobeCast World TV(англ.) бел.» (Нью-Ёрк)[15][16].

На 13 лютага 2009 г. вяшчанне ажыццяўлялася на 50 краін для больш як 220 млн гледачоў[17]. 14 снежня пачалося кругласутачнае вяшчанне ў сетцы мабільнага тэлебачання Ізраілю.

На 1 лютага 2010 г. тэлеканал перадаваўся ў кабельных сетках 15 краін. 1 сакавіка пачалося вяшчанне ў кабельнай сетцы Масквы. Таксама цягам года тэлеканал уключылі ў кабельныя сеткі Санкт-Пецярбургу і Екацярынбургу (Свярдлоўская вобласць, Уральская федэральная акруга). 19 лістапада 2011 г. тэлеканал перайшоў на кругласутачнае вяшчанне[23]. 1 красавіка 2012 г. пачалося вяшчанне ў Еўрапейскім Саюзе праз спадарожнік «Hot Bird». 1 студзеня 2013 г. тэлеканал змяніў назву на «Беларусь 24».

Лагатып[правіць | правіць зыходнік]

Тэлеканал змяніў 1 лагатып. Цяперашні — ужо 2-гі.

  • З 1 лютага 2005 па 14 снежня 2008 лагатып уяўляў сабою слова «БЕЛАРУСЬ», справа — абрэвіятура «ТВ» у чырвона-зялёнай каляровай гаме. Знаходзіўся лагатып у левым верхнім вугле.
  • З 15 снежня 2008 па сённяшні час змяніўся шрыфт слова «БЕЛАРУСЬ», справа «ляжачы» паўцыліндр, аформлены ў чырвона-зялёнай каляровай гаме, на цыліндры надпіс абрэвіятуры «ТВ». Знаходзіцца лагатып на тым жа месцы.

Спасылкi[правіць | правіць зыходнік]

Зноскі

  1. Беларускія навіны — «Беларусь-ТБ» ідзе ў 12 краінах
  2. Праграмы БТ можна глядзець і ў Расіі // Звязда : газета. — 11 чэрвеня 2004. — № 142-143. — ISSN 1990-763x.
  3. Вікторыя Целяшук. Беларусь у свеце — на новым тэлеканале // Звязда : газета. — 10 ліпеня 2004. — № 167 (25180). — ISSN 1990-763x.
  4. Вікторыя Целяшук. Сабраць лепшае і... паказаць на ўвесь свет // Звязда : газета. — 3 лютага 2005. — № 18 (25350). — ISSN 1990-763x.
  5. Уладзімір Пернікаў. На парадку дня — важныя пытанні // Звязда : газета. — 24 чэрвеня 2005. — № 117 (25449). — ISSN 1990-763x.
  6. Вікторыя Целяшук. «Славянскі базар» пад прыцэлам тэлекамераў // Звязда : газета. — 14 ліпеня 2005. — № 128 (25460). — ISSN 1990-763x.
  7. Уладзя Тацянчык. Тэлеканал «Беларусь-ТБ» набывае папулярнасць у Прыднястроўі // Звязда : газета. — 6 верасня 2005. — № 169 (25501). — ISSN 1990-763x.
  8. Вікторыя Целяшук. Знак якасці для «Беларусь-ТБ» // Звязда : газета. — 6 верасня 2005. — № 225 (25557). — ISSN 1990-763x.
  9. Сяргей Кузняцоў. Як развіваюцца тэлекамунікацыйныя тэхналогіі ў Беларусі // Звязда : газета. — 5 красавіка 2006. — № 72-73. — ISSN 1990-763x.
  10. Вікторыя Целяшук. «Беларусь-ТБ» глядзяць у ЗША // Звязда : газета. — 3 лістапада 2006. — № 239 (25828). — ISSN 1990-763x.
  11. Жана Катлярова. Пытанне аб рэтрансляцыі канала «Беларусь-ТБ» у Маскве плануецца вырашыць у бліжэйшы час — У. Русакевіч , Беларускае тэлеграфнае агенцтва (22 снежня 2007). Праверана 17 сакавіка 2013.
  12. Беларусь-ТБ , Белтэлерадыёкампанія . Праверана 17 сакавіка 2013.
  13. БелТА. Да 2010 года восем тэлепраграмаў — у лічбавым фармаце // Звязда : газета. — 28 верасня 2007. — № 185 (26050). — С. 1. — ISSN 1990-763x.
  14. Сяргей Кузняцоў. Вынікі інфармацыйнага года // Звязда : газета. — 26 студзеня 2008. — № 16 (26129). — С. 1. — ISSN 1990-763x.
  15. Вікторыя Целяшук. «Беларусь-ТБ» убачаць у Паўночнай Амерыцы // Звязда : газета. — 10 красавіка 2008. — № 68 (26181). — С. 2. — ISSN 1990-763x.
  16. Жана Катлярова. Спадарожнікавы тэлеканал «Беларусь-ТБ» пачаў вяшчанне на краіны Паўночнай Амерыкі , БелТА (2 красавіка 2008). Праверана 17 сакавіка 2013.
  17. Алена Юркевіч. Прэзентацыя міжнароднага спадарожнікавага тэлеканала «Беларусь-ТБ» прайшла ў Літве , БелТА (13 лютага 2009). Праверана 17 сакавіка 2013.